program autorski: Marek Skała
Motto szkolenia:
Coachem stajesz się kiedy zmieniasz swoje pytanie
z „jak zaplanować pracownikowi to zadanie”,
na „ciekawe jak pracownik zaplanuje wykonanie swojego zadania”.
Richard
Szkolenie jest dedykowane drowi Miltonowi Ericksonowi
Program merytoryczny dwudniowego szkolenia:
- Coaching – jako proces i jako narzędzie menedżerskie.
- Zasady coachingowe jako baza sukcesu coacha; pozycja coacha wobec pracownika.
- Kiedy coaching, kiedy consulting, kiedy mentoring – warunki skuteczności.
- Model rozmowy coachingowej - struktura „piętrowa” sesji.
- Przegląd i dobór narzędzi w zakresie systemów pytań – od skalujących, przez pytania mocne, otwarte, kartezjańskie po „pytania o cud”.
- Przećwiczenie „S-Modelu” pytań planujących.
- Rama rezultatów jako system myślenia versus rama problemów.
- Warsztatowe ćwiczenie składowych sesji coachingowej – kamienie milowe, linie czasu.
- Stosowanie coachingowych „jak gdyby” – czasowe, osobowe, sytuacyjne.
- Finalny warsztat rozmów coachingowych – dwie sesje 30 minutowe.
Uwaga: metoda realizacji polega na wprowadzeniu pokazowym każdej kolejnej techniki oraz na jej przećwiczeniu w parach. Finalny moduł szkolenia to dwie pełne sesje coachingowe wykonywane przez każdego z uczestników.
Ewentualne działania po szkoleniu:
- Po szkoleniu proponujemy przygotowanie Przewodnika po Wiedzy dedykowanego uczestnikom oraz przełożonym uczestników szkolenia. To kompendium może być doskonałą podstawą rozmów monitorujących i rozwojowych.
- Ankieta poszkoleniowa, identyfikująca poziom zmiany umiejętności. Porównana z ankietą przed szkoleniem, powinna dać odpowiedź dotyczącą efektów szkoleniowych.
- Ewentualnie – Zadania domowe, Sesja Dobrych Coachów, Dobre Praktyki Coachowe (działania opisane są na następnej stronie).
Proces szkoleniowy zakończy się wręczeniem stosownych Certyfikatów Coacha.