program autorski: Marek Skała
Motto szkolenia:
Odpowiedzialny jesteś nie tylko za to co robisz, ale i za to czego nie robisz.
Lao Tse
Szkolenie jest dedykowane Meredithowi Belbinowi – twórcy teorii ról zespołowych
Program szkolenia
Współpraca na rzecz klienta wewnętrznego - jak komunikowac się w zespołach.
Działanie na rzecz wspólnych celów. Kultura „my” w miejsce „my-oni”, budowanie postawy wygrany-wygrany w relacjach wewnątrzfirmowych.
Budowanie dobrych relacji wewnątrz firmy – dbałość o klienta wewnętrznego.
Umiejętność budowania dobrego kontaktu i dbania o przyjazny wizerunek własnej osoby. Cechy warunkujące dobry kontakt.
Umiejętność dostrajania się i wzięcia odpowiedzialności za poprawę komunikacji.
Komunikacja w pracy zespołu.
Modele komunikacji w organizacji i ich konsekwencje dla przepływu informacji. Możliwości usprawnienia. Dwie płaszczyzny komunikacji – treściowa i stosunku - budowanie wizerunku osoby dostępnej. Praca nad stworzeniem standardów komunikacji w zespole (w pionie i w poziomie).
Co to znaczy działać zespołowo i proaktywnie?
Warunki istnienia zespołu. Potrzeby członków zespołu (w dziedzinie zadań, utrzymania grupy, rozwoju indywidualnego). Jak wzmacniać nastawienie na realizację celów zespołu? Znaczenie celu w pracy zespołu - możliwości konsolidacji zespołu poprzez współwłasność celów. Zasady efektywnej pracy zespołu (zasada różnorodności, współpracy i aktywności).
Zespół w konflikcie - jak skutecznie się komunikować?.
Wybrane techniki asertywne, jako narzędzia komunikacyjne przydatne w sytuacji konfliktowej. Docieranie do interesów osób uwikłanych w konflikt w miejsce poruszanych przez nich kwestii. Umiejętne wyrażanie własnych uczuć. Wyrażanie własnych opinii i przekonań.