Jak przygotować managerów do sukcesu w trudnych czasach
program autorski: Marek Skała
Raz jestem lwem, raz lisem. Tajemnica rządzenia polega na tym,
by wiedzieć kiedy trzeba być jednym, a kiedy drugim.
Napoleon Bonaparte
Cele projektu:
Jak skutecznie walczyć ze skutkami kryzysu we własnej firmie?
Jak skutecznie przeprowadzać zmiany?
Jak zmieniać postawy managerów i pracowników – by kryzys przerodzić w szansę?
Szkolenie jest dedykowane Scurry’emu, Haw, Hemowi i Sniffowi – bohaterom książki Spencera Johnsona – Kto zabrał mój ser – metaforom postaw jakie przyjmujemy wobec zmian.
Program ramowy szkolenia:
Kryzys – jak widzieć go z sensem
- Kryzys jako walka wartości i skutki dla firm – według prof. Zygmunta Baumana.
- Kryzys jako zjawisko ekonomiczne czy społeczne – od Edmunda Phelpsa (Nagroda Nobla), Petera Schiffa (Prezes Euro Pacific Capital) do prof. Witolda M. Orłowskiego.
- Kryzys po chińsku – zagrożenie czy szansa?
- Krzywa „eS-owa” – i co z niej dla kadry managerskiej wynika?
Zmiana – zasady, mechanizmy, projektowanie działań
- Dlaczego amerykańskie koncerny tak bardzo lubią SER? – filozofia podejścia do zmian według Spencera Johnsona.
- Postawy wobec zmian – jak pracować z pracownikami w okresie zmian.
- Zmiana – model ZGODA, przesuwanie pracowników na matrycy postaw.
- Krzywa zmian Kurta Lewina
- Macierz wola-wiedza – jak efektywnie zarządzać sobą i własnymi ludźmi w okresie zmian.
Szansa – co efektywnego może dać nam zmiana i kryzys.
- Szukanie szans – dysocjacja, praca nad strukturą, analiza i synteza, dokonanie wyboru.
- Wykorzystanie technik Coveya „7 nawyków skutecznego działania” – proaktywość i II ćwiartka.
- Model „poziomów logicznych Diltsa – praca na przekonaniach i na wartościach jako element motywowania.
Wszyscy uczestnicy szkolenia dostaną Certyfikat „Ambasador Zmian”