29 kwietnia, 2012

Kryzys? – Zmiana?! –Szansa!

Jak przygotować managerów do sukcesu w trudnych czasach

program autorski: Marek Skała

Raz jestem lwem, raz lisem. Tajemnica rządzenia polega na tym, 
 by wiedzieć kiedy trzeba być jednym, a kiedy drugim.

Napoleon Bonaparte

Cele projektu:

Jak skutecznie walczyć ze skutkami kryzysu we własnej firmie?

Jak skutecznie przeprowadzać zmiany?

Jak zmieniać postawy managerów i pracowników – by kryzys przerodzić w szansę?

 

Szkolenie jest dedykowane Scurry’emu, Haw, Hemowi i Sniffowi – bohaterom książki Spencera Johnsona – Kto zabrał mój ser – metaforom postaw jakie przyjmujemy wobec zmian.

Program ramowy szkolenia:

Kryzys – jak widzieć go z sensem

  1. Kryzys jako walka wartości i skutki dla firm – według prof. Zygmunta Baumana.
  2. Kryzys jako zjawisko ekonomiczne czy społeczne – od Edmunda Phelpsa (Nagroda Nobla), Petera Schiffa (Prezes Euro Pacific Capital) do prof. Witolda M. Orłowskiego.
  1. Kryzys po chińsku – zagrożenie czy szansa?
  2. Krzywa „eS-owa” – i co z niej dla kadry managerskiej wynika?

 

Zmiana – zasady, mechanizmy, projektowanie działań

  1. Dlaczego amerykańskie koncerny tak bardzo lubią SER? – filozofia podejścia do zmian według Spencera Johnsona.
  2. Postawy wobec zmian – jak pracować z pracownikami w okresie zmian.
  3. Zmiana – model ZGODA, przesuwanie pracowników na matrycy postaw.
  4. Krzywa zmian Kurta Lewina
  5. Macierz wola-wiedza – jak efektywnie zarządzać sobą i własnymi ludźmi w okresie zmian.

 

Szansa – co efektywnego może dać nam zmiana i kryzys.

  1. Szukanie szans – dysocjacja, praca nad strukturą, analiza i synteza, dokonanie wyboru.
  2. Wykorzystanie technik Coveya „7 nawyków skutecznego działania” – proaktywość i II ćwiartka.
  1. Model „poziomów logicznych Diltsa – praca na przekonaniach i na wartościach jako element motywowania.

 

Wszyscy uczestnicy szkolenia dostaną Certyfikat „Ambasador Zmian”